Трудове
навчання
Об’єктами оцінювання навчальних
досягнень учнів з трудового навчання можуть бути:
–
рівень застосування знань та умінь в практичній роботі;
–
проектнотехнологічна діяльність учнів;
–
уміння користуватися різними видами конструкторськотехнологічної документації
та іншими джерелами інформації;
–
якість виконання практичних робіт;
–
рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні
операції;
–
рівень самостійності у процесі організації і виконання роботи (планування
трудових процесів, самоконтроль і т.п.), виявлення елементів творчості.
На результат оцінювання
навчальних досягнень учнів впливають
дотримання правил безпечної праці і санітарногігієнічних вимог та
уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі
роботи.
Вимоги оцінювання навчальних
досягнень застосовуються відповідно до Державних вимог до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів, передбачених навчальною програмою та з урахуванням вікових особливостей учнів.
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учні можуть
розпізнавати деякі об’єкти вивчення (матеріали, інструменти, моделі тощо) та
називають їх (на побутовому рівні)
|
2
|
Учні описують
незначну частину технологічних об’єктів; частково розпізнають інструменти та
обладнання для виконання практичних робіт
|
|
3
|
Учні мають
фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнані з деякими технологічними
поняттями); з допомогою вчителя виконують елементарні практичні завдання;
використовують за призначенням робочі інструменти та обладнання
|
|
Середній
|
4
|
Учні знають окремі
відомості, що стосуються технологічних об’єктів; застосовують елементарні
прийоми роботи інструментом
|
5
|
Учні відтворюють
навчальний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт, з допомогою
вчителя; виконують окремі технологічні операції з недоліками; частково
володіють прийомами роботи інструментом
|
|
6
|
Учні самостійно
відтворюють значну частину навчального матеріалу, необхідного для виконання
практичних робіт; виконують окремі
частини технологічних операцій
|
|
Достатній
|
7
|
Учні самостійно і
логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для
виконання практичних робіт; виконують практичну роботу відповідно до
інструкцій вчителя; частково контролюють власні навчальні дії; з допомогою
учасників проекту і учителя виконують завдання , що стосуються окремих етапів
проектної діяльності
|
8
|
Учні виявляють
розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати,
встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між технологічними
операціями; використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях
|
|
9
|
Учні володіють
навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в практичній
діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію в процесі
проектної діяльності
|
|
Високий
|
10
|
Учні володіють
глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях;
беруть активну участь в розробленні та реалізації технологічного процесу; з
допомогою учасників проекту і учителя проектують та виконують всі види
запланованих робіт
|
11
|
Учні
володіють гнучкими знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми,
аргументовано використовують їх у нестандартних ситуаціях, знаходять і
аналізують додаткову інформацію; самостійно розробляють технологічний процес
виготовлення виробу та забезпечують його виконання; самостійно проектують та
виконують всі види запланованих робіт
|
|
Високий
|
12
|
Учні мають системні
знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у тому числі, у
проблемних ситуаціях; самостійно розробляють технологічний процес
виготовлення виробу та забезпечують його якісне виконання; самостійно
проектують та виконують, використовуючи відповідні технології, всі види
запланованих робіт
|
Немає коментарів:
Дописати коментар